Η Μεσογειακή διατροφή βασίζεται στο φυτικό βασίλειο και γίνεται εύγευστη και ελκυστική χάρις την παρουσία της ελιάς και του ελαιόλαδου. Πολλοί πιστεύουν ότι το ελαιόλαδο, ως λιπίδιο έχει πολλές θερμίδες και κατά συνέπεια παχαίνει. Αυτή είναι μία άποψη λανθασμένη, γιατί η σωστή κατανάλωση του ελαιόλαδου επιτυγχάνει μια ισόρροπη ρύθμιση των λιπιδίων στο αίμα και επιπλέον προστατεύει από την καρκινογένεση, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα λιπίδια (κορεσμένα πολυακόρεστα).
Μεσογειακή διατροφή σημαίνει κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, όσπριων και ελαιόλαδου. Δεν πρέπει να ξεχνάνε ότι η ελιά είναι ένα φρούτο και το λάδι χυμός φρούτου.
Στις χώρες που η διατροφή βασίζεται στο ελαιόλαδο παρουσιάζονται τα λιγότερα κρούσματα καρδιακών παθήσεων και καρκίνου.

Ειδικότερα το ελαιόλαδο:
::

Είναι πολύτιμο στη σύνθεση των λιπιδίων και εφοδιάζει με ενέργεια τον ανθρώπινο οργανισμό.
::

Βοηθάει στην ανάπτυξη του οργανισμού και πολεμά τη γήρανση λόγω του μεγάλου ποσοστού βιταμίνης Ε
::

Ελέγχει τα ποσοστά χοληστερίνης στον οργανισμό και εμποδίζει τη σκλήρυνση των αρτηριών.
::


Η κατανάλωσή του επιδρά θετικά στην πέψη και στην καλή λειτουργία των εντέρων. Σημαντικό ρόλο σ’ αυτό παίζει και η κατανάλωση ξηρών σύκων ενός προϊόντος που συστήνεται από γιατρούς.
::
Διευκολύνει τη λειτουργία του συκωτιού και συμβάλει στην αντιμετώπιση του διαβήτη.
:: Προστατεύει από την καρκινογένεση και από καρδιακές παθήσεις.